Boekingsvoorwaarden


Op een boeking van onze vakanties zijn de boekingsvoorwaarden van Grand Soeur Travel van toepassing:

Lees de onderstaande voorwaarden goed door voordat je een vakantie boekt!

1. Reizigers

De vakanties van Grand Soeur Travel op deze website zijn bedoeld voor mensen met een (verstandelijke) beperking die niet/moeilijk zelfstandig op vakantie kunnen.  Deze doelgroep kent een grote diversiteit in zelfredzaamheid, zorg en mobiliteit.

Ons aanbod bestaat uit de volgende categorieën met de daaraan gestelde voorwaarden voor de reizigers:


ondersteuning

De reiziger die boekt voor deze categorie heeft een licht tot matige (verstandelijke) beperking, heeft

een hoge mate van ADL-zelfredzaamheid en is zelfstandig op het gebied van persoonlijke verzorging,

eten, drinken, douchen, aan- en uitkleden en toiletbezoek. De reiziger is mobiel en kan zonder hulp en

hulpmiddelen minimaal een uur lopen in een redelijk tot normaal tempo.

De reiziger is in redelijke mate sociaal vaardig. Wij bieden de reizigers ondersteunende begeleiding en medicatie-ondersteuning maar geen verzorging en geen medische ondersteuning.


ondersteuning extra

De reiziger die boekt voor deze categorie heeft een licht tot matige (verstandelijke) beperking, is redelijk ADL-zelfredzaam en zelfstandig op het gebied van eten, drinken en toiletbezoek. Bij de persoonlijke verzorging, douchen, aan- en uitkleden heeft de reiziger soms iets meer aansturing nodig dan zelfstandig groep. De reiziger is mobiel en kan zonder hulp en hulpmiddelen minimaal een ½ uur lopen in een redelijk tempo. De reiziger is in redelijke mate sociaal vaardig. Op deze categorie bieden we de reizigers ondersteunende begeleiding en medicatie-ondersteuning, maar geen verzorging en geen verpleegkundige hulp.


Autisme

De reiziger die boekt voor deze categorie heeft een licht tot matige (verstandelijke) beperking met autisme. Op deze categorie bieden we ondersteunende begeleiding (maximaal 1 reiziger en 1 begeleider mogelijk) en medicatie-ondersteuning, maar geen verzorging en medische hulp. .


Visueel Beperkt

De reiziger die boekt voor deze categorie heeft een licht tot matige (verstandelijke) beperking, is redelijk tot matig ADL-zelfredzaam en is met enige hulp zelfstandig op het gebied van eten, drinken en toiletbezoek. Bij de persoonlijke verzorging, douchen, aan- en uitkleden krijgt de reiziger de hulp die daarbij nodig is. De reiziger is mobiel en kan zonder hulpmiddelen (indien nodig krijgt de reiziger een arm ter ondersteuning) minimaal een ½ uur lopen in een redelijk tempo. De reiziger is in redelijke mate sociaal vaardig. Op deze categorie bieden we de reizigers ondersteunende begeleiding en medicatie-ondersteuning, maar geen verzorging en geen verpleegkundige hulp.


Rollator (rolstoel)

De reiziger die boekt voor deze categorie heeft een licht tot matige (verstandelijke) beperking, is redelijk tot matig ADL-zelfredzaam en is met enige hulp zelfstandig op het gebied van eten, drinken en toiletbezoek. Bij de persoonlijke verzorging, douchen, aan- en uitkleden krijgt de reiziger de hulp die daarbij nodig is. De reiziger kan met rollator minimaal een ½ uur lopen in een redelijk tempo en kan in en om het huis zonder rollator lopen. Bij excursies en uitstapjes is er voor deze reiziger een rolstoel beschikbaar. De reiziger is in redelijke mate sociaal vaardig. Op deze categorie bieden we de reizigers ondersteunende begeleiding en medicatie-ondersteuning, maar geen verzorging en geen verpleegkundige hulp.

2. Begeleiders

Omdat onze reizigers met een (verstandelijke) beperking niet zelfstandig op vakantie kunnen, biedt Grand Soeur Travel voor deze doelgroep vakanties aan met begeleiding. Het team ervaren en enthousiaste begeleiders van onze reizen bestaan uit professionals (meerdere jaren arbeidservaring in de zorg met beschreven doelgroepen).  Deze begeleiders doen er samen alles aan om de reizigers een fantastische en zonovergoten vakantie aan te bieden.

Taken begeleiders

De teamleider geeft leiding aan het team en is eindverantwoordelijk voor een goede reisuitvoer van de vakantie waarin plezier en zorg centraal staan. De gezamenlijke taken van de begeleiders zijn ondersteuning bieden aan de reizigers in ADL, sociaal contact, activiteiten, verzorging en allerlei praktische zaken zoals beheer van zakgeld, medicijnen, de vreemde taal in het buitenland en het voorkomen/oplossen van problemen. Samen zorgen de begeleiders voor een gezellige sfeer, leuke activiteiten en de juiste zorg en aandacht voor de reizigers.


3. Boeking

De hoofdboeker (begeleider, familie of ander persoon die de reis boekt) is wettelijk verantwoordelijk voor de boeking en verplicht zich om een weloverwogen reiskeuze te maken die past bij het lichamelijk en/of verstandelijk vermogen van de reiziger. De hoofdboeker is bij boeking tevens verplicht om de persoons- en zorggegevens van de reiziger duidelijk, zorgvuldig en naar waarheid in te vullen om een goed verloop van de reis en de benodigde zorg te waarborgen. Grand Soeur Travel behoudt altijd het recht om in overleg met de hoofdboeker de boeking te wijzigen of te weigeren.

Boekingsproces
De vakantie kan via onze website, telefonisch of per email worden gereserveerd in stap 1 van het reserveringsproces. Deze reservering kan de hoofdboeker in stap 2 van het boekingsproces, binnen twee weken na reservering (stap 1), definitief boeken via een intakegesprek.


Bevestigingsfactuur
Na boeking van de reservering versturen wij de bevestigingsfactuur per e-mail of op aanvraag per post. Wij verzoeken de hoofdboeker om de bevestigingsfactuur van de boeking op juistheid te controleren. De aanbetaling is 20% van de totale reissom en dient binnen 21 dagen na factuurdatum te worden voldaan. De restantbetaling dient 6 weken voor vertrek betaald te worden.


4. Reissom

De reissom van een geboekte vakantie is per persoon en inclusief; alle overnachtingen, maaltijden,  vervoer ter plekke, uitstapje naar Ibiza Stad, stranddag inclusief strandbed, begeleiding en fotoboek van de vakantie.

5. Overige kosten

Naast de reissom zijn er nog andere kosten aan de boekingen verbonden. Deze kosten zijn hieronder verdeeld in verplichte- en optionele kosten.

Verplichte extra kosten

Zakgeld voor persoonlijke uitgaven en consumpties (zie artikel 6).

Optionele kosten

Reisverzekering en Annuleringsverzekering (zelf te boeken via bijgaande link www.independer.nl/reisverzekering), Haal&breng-taxiservice .

6. Zakgeld

Voor uitgaven van persoonlijke aard zoals consumpties en souvenirs tijdens de reis adviseren wij een zakgeldbedrag van minimaal € 100 per week.

Zakgeldbeheer

Indien de reiziger ervoor kiest om het zakgeld niet zelf te beheren, dan zal de begeleiding het ingeleverde zakgeld beheren. Dagelijks of een paar keer week zal de begeleiding een deel van het zakgeld aan de reiziger geven om zelf of samen met de begeleiding dit uit te geven. Aan het einde van de vakantie zal er een overzicht van de uitgaven worden meegegeven.

7. Hulpmiddelen

Bij boeking word er gekeken of er evt hulpmiddelen of andere veiligheids maatregelen nodig zijn rondom het huis. Op de villa zijn is er een rolstoel ,looprek en matras beschermers aanwezig.

8. Kamerindeling

De geboekte overnachtingen zijn op basis van een indeling op tweepersoonskamers. De reiziger moet dus bereid zijn om een kamer te delen met één reiziger van hetzelfde geslacht. De kamers hebben twee losstaande éénpersoonsbedden. De begeleiders slapen nooit op de kamers met de reizigers en hebben altijd hun eigen kamer.

9. Eénpersoonskamer

De reiziger heeft alleen recht op een éénpersoonkamer als deze ook daadwerkelijk is geboekt en betaald. Let wel dat éénpersoonskamers niet altijd beschikbaar zijn en op aanvraag geboekt moeten worden tegen een toeslagtarief.

10. Maaltijden

De geboekte vakantie is inclusief de maaltijden vanaf het diner op de eerste dag (heenreis) tot en met het ontbijt op de laatste dag (terugreis). Afhankelijk van de geboekte reis worden de maaltijden zelf bereid door het begeleiderteam en/of genuttigd in een restaurant.

Dieet of andere maaltijd wensen
Een dieet of andere speciale wensen met betrekking tot het eten, kan vermeld worden bij boeking. Eventuele meerkosten voor het aangevraagde dieet worden aan de reiziger doorberekend. Wij doen ons best om de bij boeking doorgeven wensen zo goed mogelijk te regelen, maar we kunnen het dieet of andere wensen niet garanderen.

11. Vakantieprogramma

De omschrijving bij de gepubliceerde reizen op onze website is slechts een suggestie voor de te ondernemen activiteiten en excursies. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Het daadwerkelijke vakantieprogramma van een reis wordt tijdens de vakantie afgestemd op de wensen en mogelijkheden van de reizigers en georganiseerd door de begeleiders.

12. Medicijnen

Als de reiziger medicatie gebruikt is het van groot belang dat een complete medicatielijst bij boeking wordt doorgegeven en tevens te melden of je hier wel of geen hulp bij nodig hebt. Tussentijdse wijzigingen voor vertrek moeten aan Grand Soeur Travel worden doorgegeven. Let op de vereiste documenten bij medicijn gebruik zoals medisch paspoort en een medische verklaring. Zie artikel 14.

Medicatiebeheer

Indien de reiziger hulp nodig heeft bij medicatie of ervoor kiest om de medicatie niet zelf te beheren, dan zal de begeleiding hierbij hulp bieden of alle medicatie in beheer nemen. Bij boeking geeft de hoofdboeker dan toestemming aan onze begeleiders om de medicijnen in beheer te hebben en/of toe te dienen. Onze vakanties zijn onder begeleiding en niet met verpleegkundige zorg.

13. Reisbescheiden

Uiterlijk 3 weken voor vertrek versturen wij de reisinformatie per e-mail . Deze reisbescheiden bevat reis- en verzameltijden

Reisbescheiden
Wij verzoeken de reiziger om medicatie, zakgeld, paspoort, vaccinatiebewijs COVID en verzekeringspas in een envelop te stoppen en deze te overhandigen aan het begeleiderteam op de verzamelplaats. Op de terugreis krijgt de reiziger deze envelop met dezelfde inhoud weer retour.

Vliegtickets
Bij boeking van een vliegvakantie worden de benodigde vliegtickets niet opgestuurd naar de reiziger. Deze tickets worden tijdens de gehele reis in beheer gehouden door het begeleiderteam die de groep gezamenlijk incheckt op de heen- en terugreis.

14. Reisdocumenten

De reiziger dient zelf te zorgen voor een geldig (niet verlopen) paspoort of Nederlandse identiteitskaart (alleen geldig in Europa) die voldoet aan de eisen van de immigratiedienst en andere instanties van het land van bestemming.

Medisch Paspoort

Als je medicatie gebruikt, wordt het aangeraden om een medisch paspoort mee te nemen om problemen met medicatie bij verlies of bij douane controle te voorkomen. In het Europees Medisch Paspoort worden gegevens vermeld over medicijngebruik, ziekten of aandoeningen. Het is tegen een geringe vergoeding verkrijgbaar, onder meer bij huisartsen en apotheken.

Medische verklaring

Gebruik je medicatie die onder de Opiumwet vallen, dan is een Engelstalige medische verklaring met apostillestempel vereist. Meenemen van deze geneesmiddelen zonder verklaring is strafbaar. Op www.hetcak.nl is te lezen welke geneesmiddelen onder de Opiumwet vallen en hoe de verklaring aangevraagd kan worden.

15. Wijzigingskosten

Indien de hoofdboeker een wijziging wilt aanbrengen in de boeking zoals naam van de reiziger, opstapplaats of ophaaladres voor breng&haal-service kan dat leiden tot wijzigingskosten. Deze kosten zijn afhankelijk van het tijdstip en type van de wijziging en worden in rekening gebracht op de boeking.

16. Reisverzekering

Bij het boeken van een vakantie is het belangrijk dat bepaalde zaken goed geregeld zijn. Wij raden de reiziger dan ook aan om bij boeking van de reis via ons ook een reisverzekering af te sluiten. (www.independer.nl/reisverzekering)

17. Annuleringsverzekering

Bij het boeken van een vakantie is het belangrijk dat bepaalde zaken goed geregeld zijn. Wij raden de reiziger dan ook aan om bij boeking van de reis via (www.independer.nl/reisverzekering) een annuleringsverzekering af te sluiten.

Een annulering dient telefonisch of schriftelijk aan Grand Soeur Travel te worden gemeld.

Naast de annuleringskosten van de boeking wordt bij iedere annulering € 50 administratiekosten in rekening gebracht

De annuleringskosten hangen af van het tijdstip van annuleren. De annuleringskosten bij annulering zijn als volgt:

25% van de totale reissom

Annulering tot 90 dagen voor de dag van vertrek: 25% van de totale reissom;

50% van de totale reissom

Annulering vanaf de 90e dag tot de 60e dag van vertrek: 50% van de totale reissom;

75% van de totale reissom

Annulering vanaf de 60e dag tot de 30e dag van vertrek: 75% van de totale reissom;

100% van de totale reissom

Annulering vanaf de 30e dag tot de dag van vertrek: 100% van de totale reissom.


18. Verzamelpunt

Op het verzamelpunt komen alle reizigers op eigen gelegenheid of met onze haal&breng-service tezamen om na een korte pauze te vertrekken naar de vakantiebestemming. Op dit verzamelpunt worden de reizigers van harte verwelkomt door de begeleiders van Grand Soeur Travel. Het verzamelpunt staat in de te ontvangen reisbescheiden.

19. Haal&breng-service

Als de reiziger niet op eigen gelegenheid kan of wil afreizen naar het verzamelpunt adviseren wij om onze haal&breng-service te boeken. Tijdens deze haal&breng-service zijn er begeleiders van Grand Soeur Travel aanwezig, maar het kan ook alleen door een chauffeur. De reiziger wordt direct naar het verzamelpunt gebracht en door de chauffeur /begeleider persoonlijk overgedragen aan de begeleiders van Grand Soeur Travel. Grand Soeur Travel garandeert een tijdige aankomst op het verzamelpunt.

De tarieven voor Haal&breng-service worden aan de hand van het vertrekpunt bepaald en in onderling overleg geboekt.

20. Annulering en wijziging van de reis

Grand Soeur Travel behoudt zich het recht voor om de reisovereenkomst van de geboekte reis met onmiddellijke ingang op te zeggen bij overmacht zoals rampen, terrorisme dreiging en oorlogen. Grand Soeur Travel behoudt zich het recht voor om reisovereenkomst van de geboekte reis op verschillende onderdelen te wijzigen zoals verblijf, bestemming, reisprogramma, vervoer, opstapplaats of de samenstelling van het begeleiderteam. Het recht om de reisovereenkomst te annuleren of te wijzigen geldt ook bij onderstaande situaties:

Onvoorziene prijsstijgingen
Door politieke en economische wijzigen kunnen prijsstijgingen ontstaan. In zulke situaties behoudt Grand Soeur Travel zich het recht voor om plotselinge prijsstijgingen door te voeren en deze extra kosten op de boeking van de reiziger in rekening te brengen.

Wijziging van gezondheid
Indien voor vertrek de lichamelijke- en geestelijke gezondheid van de reiziger wijzigt, dan behoudt Grand Soeur Travel zich het recht voor om de boeking te annuleren of in overleg met de hoofdboeker een gepast alternatief te bieden.

COVID
Indien tijdens de vakantieperiode de reiziger besmet raakt met COVID dan zal indien nodig de terugvlucht worden verplaatst in overeenstemming met de de geldende regels. De kosten voor deze wijziging en het verlengde verblijf zijn voor rekening van de reiziger.

Minimum aantal deelnemers
Indien er minder reizigers hebben geboekt dan bij de reis vermelde groepsgrootte behoud Grand Soeur Travel het recht voor om de boeking te annuleren of een gepast alternatief te bieden. Gaat de reiziger niet akkoord met het alternatief, dan vindt restitutie plaats van de reissom.

21. Bagage

Speciale hulpmiddelen als extra bagage, zoals een rolstoel en/of verzorgingsmateriaal, moet bij boeking worden gemeld. Wij verzoeken de reizigers om alle bagage goed en duidelijk te labelen met kofferlabels. Voor het mee nemen van bagage gelden de volgende regels:

Koffers en handbagage
Vliegreizen: het maximale gewicht van een koffer is 20 kg, handbagage is maximaal 5 kg. Handbagage mag niet groter zijn dan 55 x 35 x 25 cm. Als het bagagegewicht te hoog is, wordt bij inchecken een extra tarief gehanteerd van 10,- euro per kilo die je direct moet betalen.

Handbagage moet onder de voetsteun van de stoelen passen.

Rolstoel
Vliegreizen: er is beperkte capaciteit voor het meenemen van een rolstoel . De maximale afmetingen van een rolstoel zijn voor vliegreizen in ingeklapte staat 85 x 75 x 86 cm (LxBxH). Bij afwijkende afmetingen kan het zijn dat een rolstoel wordt geweigerd of op z’n kant wordt vervoerd.

Verzorgingsmateriaal
Extra bagage, zoals incontinentie materiaal, katheters en latex handschoenen, moet de reiziger zelf meenemen. Vliegreizen: Kan of past dit materiaal niet in de koffer- of handbagage, dan moet dit materiaal als extra bagage gemeld worden bij Grand Soeur Travel.

22. Uitsluiting van een reis

Na boeking van de vakantie behoudt Grand Soeur Travel zich het recht voor reizigers te allen tijde uit te sluiten van deelname aan de vakantie of vervroegd naar huis te sturen. Grand Soeur Travel is gerechtigd om alle gemaakte kosten bij uitsluiting en/of naar huis sturen bij de reiziger of de hoofdboeker in rekening te brengen.

Uitsluiting van een reis geldt bij de volgende situaties:

Onjuiste informatie

Uitsluiting van een reis bij onjuiste informatie; Indien er bij boeking niet volledige informatie over de handicap, zorgvraag en gezondheid van de reiziger is vermeld.

Ongewenst gedrag

Uitsluiting van een reis bij ongewenst gedrag; Indien reiziger hinderlijk, gevaarlijk of agressief gedrag vertoont waardoor de uitvoering van de reis wordt bemoeilijkt en/of waardoor dit gedrag het vakantieplezier van andere reizigers beïnvloed. Uitsluiting van een reis geldt ook bij gedrag waardoor contacten met politie en justitie onvermijdelijk zijn.

Negeren van afspraken

Uitsluiting van een reis bij het negeren van afspraken: Indien de reiziger alle aanwijzingen en gemaakte afspraken bij boeking en/of tijdens de reis negeert.

Geen geldig reisdocument

Uitsluiting van een reis bij ongeldig reisdocument; indien de reiziger niet beschikt over een geldig reisdocument zoals paspoort, Nederlandse identiteitskaart, medisch paspoort en een medische verklaring.

Openstaande factuur

Uitsluiting bij openstaande factuur; indien niet is voldaan aan de financiële verplichtingen behorend bij boeking.

Overgewicht reiziger

Uitsluiting bij overgewicht; Indien de reiziger met een dusdanig zwaar overgewicht niet plaats kan nemen in een normale vliegtuig- of busstoel of om andere praktische redenen de uitvoering van de reis wordt bemoeilijkt.

23. Aansprakelijkheid reiziger

De reiziger is te allen tijde aansprakelijk voor veroorzaakte materiële- en immateriële zaken, ongeacht of deze schade het gevolg is van de geestelijke- en/of lichamelijk gezondheid van de reiziger of derden. Kosten om de veroorzaakte schade te vergoeden zijn voor rekening van de reiziger. Bij ernstige misdragingen kan de begeleiding, accommodatieverschaffer of andere benadeelde partijen genoodzaakt zijn passende maatregelen te nemen. Voor deze maatregelen en de eventueel daaruit voortvloeiende kosten kan Grand Soeur Travel geen aansprakelijkheid aanvaarden.

24. Overmacht

Voor onvoorziene omstandigheden als werkonderbrekingen, stakingen en storingen in het openbaar vervoer kan Grand Soeur Travel geen verantwoordelijkheid aanvaarden indien deze een negatieve invloed hebben op de reis.

25. Voorbehoud

Fouten in de reisinformatie binden Grand Soeur Travel niet. Grand Soeur Travel behoudt zich het recht voor om het aanbod, reisprogramma, routes, accommodatie en door plotselinge prijsstijgingen en reissom hierop aan te passen.

26. Foto-/Videomateriaal

Om onze klantendoelgroep een sfeerimpressie te geven van onze vakanties maken we gebruik van beeldmateriaal voor promotiedoeleiden en ter illustratie van onze website, nieuwsbrieven en social media kanalen. Bij boeking gaat de hoofdboeker akkoord om voor deze doeleinden het beeldmateriaal te gebruiken. Dankzij deze sfeerbeelden krijgt de reiziger en/of hoofdboeker een goed beeld van onze vakanties, reiziger en begeleiders. Ook ontvangen alle reizigers na de reis een vakantieboekje met leuke vakantiefoto’s om aan hun eigen begeleiders, familie of vrienden te laten zien.

27. Klachten

Grand Soeur Travel doet er alles aan om om onze reizen tot volle tevredenheid uit te voeren. Als de reis niet aan de verwachtingen heeft voldaan, meld dan direct de klacht bij de begeleiding. Wordt de klacht niet ter plekke naar tevredenheid opgelost, dan verzoeken wij de klacht binnen 4 weken na afloop van de vakantie schriftelijk via een officieel klachtenformulier bij Grand Soeur Travel in te dienen